
VERKKOKAUPAN TOIMITUSEHDOT JA VERKKOSIVUSTON KÄYTTÖEHDOT
Voimaantulopäivä: 1.4.2023
Näitä yleisiä sopimus- ja toimitusehtoja (”Ehdot”) sovelletaan kaikkien tämän verkkosivuston sivujen (jäljempänä yhdessä ”verkkosivusto” tai ”sivusto”) käyttöön ja kaikkien tämän verkkosivuston tarjoamien tai tällä sivustolla tarjottujen tuotteiden (”Tuotteet”) käyttöön ja tilaamiseen, ellei kirjallisesti ole sovittu toisin. Puoliksi.fi kuuluu Ihanilla Oy:n toimintaan, jonka vuoksi näissä sopimusehdoissa puhutaan Ihanilla Oy:sta.
Nämä Ehdot muodostavat sopimuksen Asiakkaan ja Ihanilla Oy:n (myöhemmin myös Ihanilla) (y-tunnus 3132069-9) välillä ja sisältävät tärkeitä tietoja Asiakkaan ja Ihanillan laillisista oikeuksista, oikeussuojakeinoista ja velvollisuuksista.
Näissä Ehdoissa voidaan puhua myös Myyjästä ja Meistä (Ihanilla) ja Ostajasta (Asiakas).
SOPIMUKSEN SYNTYMINEN
Sopimus syntyy ja Ehdot tulevat sopimuksen osaksi, kun Asiakas tilaa tuotteet ja Ihanilla on vahvistanut tilauksen kirjallisesti. Verkkosivuston käyttämisen osalta Ehdot tulevat osaksi verkkosivustoa käyttämällä ja sen käyttöä jatkamalla.
HINNAT
Verkkokaupan tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi niin kauan, kun ne on julkaistu Ihanillan verkkokaupassa.
Verkkosivustolla mainostetut tarjoukset, alennukset, tai muut edut ovat voimassa alkaen tietojen kirjoittamishetkestä, mutta Ihanilla pidättää oikeuden muuttaa hintoja, tuotetietoja, tarjouksia ja alennuksia ilman erillistä ilmoitusta.
Ihanilla pidättää oikeuden peruuttaa tilaus, mikäli verkkokaupassa tilatussa tuotteessa on niin selvä ja olennainen hintavirhe, että Asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen tieto.
TUOTTEISIIN LIITTYVÄT HUOMAUTUKSET
Tuote on digitaalinen tuote, joka lähetetään tilauksen jälkeen digitaalisesti sähköpostin välityksellä.
Kun Asiakas ottaa Puoliksi.fi digitaaliset tuotteet käyttöön, kaikki asetukset ja visuaaliset säädöt ovat Asiakkaan vastuulla. Puoliksi.fi digitaaliset tuotteet on tehty tuotekohtaisesti määritellyille alustoille ja ohjelmistoille yhteensopiviksi. Myyjä ei vastaa tuotteiden toiminnasta jos Asiakas ei käytä määritettyjä alustoja, teemaa, ohjelmistoja tai lisää lisäosia.
TILI JA SALASANA
Käyttäjätilin luominen verkkokauppaamme on pakollista, jotta pääset käsiksi videokirjastoon tilauksen jälkeen. Olet itse vastuussa antamiesi tietojen oikeellisuudesta sekä salasanasi turvallisesta säilyttämisestä.
TILAUS
Tilaaminen tapahtuu verkkokaupan kautta. Voit tehdä ostoksen valitsemalla haluamasi tavarat ja lisäämällä ne ostoskoriin. Seuraa sitten annettuja ohjeita ja siirry maksusivulle.
Tilauksesta tulee ilmetä Asiakkaan, laskutusosoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.
Henkilöasiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias.
Asiakas vastaa tekemänsä tilauksen oikeellisuudesta. Asiakkaan tulee ennen tilauksen lähettämistä varmistaa, että tilattavien tuotteiden ominaisuudet vastaavat Asiakkaan vaatimuksia.
Verkkokaupassa tehdystä Asiakkaan tilauksesta lähtee automaattinen tilausvahvistus Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen ja tilaus tulee Ihanillaa sitovaksi vasta kun Asiakas on saanut tilausvahvistuksen. Mikäli et saa tilausvahvistusta, tarkista myös roskapostisi tai ns. mainoskansio.
MAKSAMINEN
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Paytrail (Paytrail Oyj, Y-tunnus: 2122839-7), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Paytrailin verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Paytrail tai Paytrail Oy. Paytrail välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Paytrailistä: https://www.paytrail.com/
Paytrail -maksupalvelun yhteystiedot
Paytrail Oyj (y-tunnus: 2122839-7)
Sähköposti: asiakaspalvelu@paytrail.com
Puhelin: 020 718 1830
Postiosoite: Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
MAKSUTAVAT
Visma Pay-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla ja maksukorteilla (credit/debit). Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, POP Pankki, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Pivo, Siirto, Apple pay, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.
MobilePay
Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
TOIMITUS
Toimitamme tuotteita maailmanlaajuisesti.
Vaaranvastuu siirtyy Asiakkaalle, kun tuotteiden luovutus sopimuksen mukaan tapahtuu.
TOIMITUSKULUT
Toimituskulut määräytyvät toimitustavan mukaan, johon vaikuttaa tavaran koko ja paino. Tuotteille on heti nähtävissä kiinteät toimituskustannukset verkkokaupassa. Digituotteet toimitetaan tilauksen jälkeen digitaalisesti sähköpostilla, jolloin toimituskuluja ei ole.
TOIMITUSAIKA
Pyrimme toimittamaan tavaran mahdollisimman nopeasti asiakkaalle. Tavara lähtee meiltä viimeistään 3 arkipäivän kuluttua tilauksesta. Valmiit digituotepaketit toimitetaan heti tilauksen jälkeen ja valmis tuote on saatavilla heti tai viimeisttään 24h kuluessa mikä tietoliikenneyhteyksissä on viivettä.
NOUTAMATTOMAT PAKETIT
Ihanilla ei toimita uudelleen tavaraa asiakkaalle, joka ei ole lunastanut tilaamaansa tavaraa.
Veloitamme asiakkaalta korvauksena noutamattomista paketeista 15,00 €. Tämä ei koske digituotteita, jotka toimitetaan digitaalisesti.
TUOTTEIDEN SAATAVUUS JA MYYJÄN OIKEUS PERUUTTAA TILAUS
Ihanilla ei vastaa, jos siitä riippumattomasta syystä tuotetta ei voida toimittaa
asiakkaalle sen vuoksi, että se on esimerkiksi varastettu tai muuten ei ole saatavissa.
Ihanillalla on tällaisissa tilanteissa oikeus peruuttaa tilaus.
Ihanilla ei vastaa tuotteiden varastosaldotiedoissa mahdollisesti esiintyvistä tilapäisistä virheistä ja varaa oikeuden peruuttaa tilaus tällaisissa tilanteissa.
PALAUTUS- JA VAIHTO-OIKEUS
Emme myönnä myymillemme digitaalisille tuotteille palautus- tai vaihto-oikeutta, koska kyseessä on digitaalinen tuote. Tilauksen teon yhteydessä Asiakas antaa ennakkosuostumuksen, että digitaalisen sisällön toimittaminen alkaa 14 vuorokauden sisällä, jonka vuoksi peruuttamis -, palautus – tai vaihto-oikeutta ei ole.
KULUTTAJA-ASIAKKAAN PERUUTUSOIKEUS
Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa ilmoittamalla siitä peruutuslomaketta käyttäen tai muutoin kirjallisesti tai sähköpostitse (milja@ihanilla.com) 14 vrk kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tilauksen teon yhteydessä Asiakas hyväksyy, että digitaalinen sisältö toimitetaan välittämästi maksun suorittamisen jälkeen. Tälläisissä tilanteessa sinulla ei ole peruuttamisoikeutta.
Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, kuluttajalla ei ole oikeutta saada takaisin koko maksamaansa summaa.
VÄLILLINEN VAHINKO
Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan Ostajalle toimituksen viivästymisestä tai virheellisyydestä aiheutuneita välillisiä vahinkoja.
REKLAMAATIOT
Mikäli toimitettu tavara on joltakin osin virheellinen, Asiakkaan tulee ilmoittaa virheestä Myyjälle kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Myyjällä on oikeus ensisijaisesti joko korjata virhe tai toimittaa uusi tavara.
VEROT
Tuotteen tietokentässä on mainittu tavaran myyntihinta ja myyntihintaan sisältyvä arvonlisäveroprosentti.
TIETOSUOJA
Noudatamme henkilötietojen käsittelyä koskevaa lainsäädäntöä. Voit lukea tarkemmin siitä, miten käsittelemme henkilötietoja tietosuojaselosteestamme.
TEKIJÄNOIKEUDET
Mitään Ihanillan sivustolta löytyvää materiaalia (mukaan lukien tekstit tai kuvat) ei saa kopioida, jäljentää, julkaista, ladata tai edelleen lähettää millään tavalla paitsi omaan henkilökohtaiseen, ei-kaupalliseen käyttöön.
AFFILIATE-LINKIT
Sivustollamme voi olla affiliate-linkkejä, joiden kautta ostetuista tuotteista voimme saada pienen komission. Affiliate-linkit on erikseen merkitty.
SOSIAALISEN MEDIAN TOIMINNOT
Tämä sivusto saattaa tarjota tiettyjä sosiaalisen median ominaisuuksia, jotka mahdollistavat Asiakkaan:
Voit käyttää näitä ominaisuuksia yksinomaan niiden palveluntarjoajan käyttöehtojen mukaisesti.
Voimme poistaa käytöstä kaikki sosiaalisen median ominaisuudet tai linkit milloin tahansa ilman erillistä ilmoitusta harkintamme mukaan.
KÄYTTÄJÄSISÄLTÖ
Verkkosivusto voi sisältää ilmoitustauluja, keskusteluhuoneita, henkilökohtaisia sivuja tai profiileja, foorumeita ja muita interaktiivisia ominaisuuksia (yhdessä ”Interaktiiviset palvelut”), joiden avulla käyttäjät voivat lähettää, julkaista tai näyttää muille käyttäjille tai muiden henkilöiden (jäljempänä ”postittaa”) sisältöä tai materiaalia (yhdessä ”Käyttäjäsisältö”) verkkosivustolla tai sen kautta.
Kaikkien käyttäjien sivustolle jakamien tietojen on oltava näiden Ehtojen sisältämien sisältöstandardien mukaisia.
Sivustolle lähettämääsi käyttäjän kirjoittamaa sisältöä ei pidetä luottamuksellisena.
Osallistumalla mihin tahansa Interaktiiviseen palveluun, myönnät meille ja vastaaville lisenssinsaajillemme ja seuraajillemme oikeuden käyttää, jäljentää, muokata, näyttää ja tällaista materiaalia mihin tahansa tarkoitukseen.
Vakuutat ja takaat, että:
Emme ole vastuussa kolmansille osapuolille verkkosivuston käyttäjän lähettämän Käyttäjäsisällön sisällöstä tai oikeellisuudesta.
KÄYTTÄJÄSISÄLLÖN STANDARDIT
Nämä sisältöstandardit koskevat kaikkia käyttäjien julkaisuja ja Interaktiivisten palvelujen käyttöä.
Käyttäjien kirjoitusten on kaikilta osin noudatettava kaikkia sovellettavia lakeja ja määräyksiä.
Rajoittamatta edellä mainittua, käyttäjien kommentit ja julkaisut eivät saa:
LINKITYS
Ihanillan sivustolle saa linkittää tekstilinkkejä tavanomaisen käytännön ja hyvän tavan mukaisesti.
Emme hyväksy kehystämistä tai upotettuja linkkejä.
ASIAKASSUOSITUKSET
Sivustollamme voi olla asiakkaidemme palautteita tai suosituksia. Nämä ovat aitoja asiakaskokemuksia, mutta eivät takaa sitä, että jokaisella olisi vastaava kokemus.
ULKOISET VERKKOSIVUSTOT
Ihanilla ei vastaa sivustolle linkitettyjen ulkoisten sivustojen toiminnasta tai tiedoista.
VERKKOSIVUSTON TOIMINTA
Ihanillan voi olla joissain tilanteissa keskeytettävä pääsy verkkosivustolle voidakseen suorittaa huolto- tai muita toimenpiteitä. Hyväksyt sen, että verkkosivusto ei ole aina käytettävissä, eikä Ihanilla ole vastuussa mistään tällaisen katkoksen seurauksena aiheutuneista vahingoista tai menetyksistä.
VASTUUVAPAUSLAUSEKE
Ihanilla tarjoaa verkkosivuston sellaisenaan, eikä takaa, että tämän sivuston sisältämässä materiaalissa olevat toiminnot ovat keskeytymättömiä tai virheettömiä, että viat korjataan tai että tämä sivusto tai palvelin ei sisällä viruksia tai virheitä. Ihanilla voi muuttaa sivuston sisältöä ja tietoja ilman minkäänlaista ilmoitusta.
YLIVOIMAINEN ESTE (FORCE MAJEURE)
Ihanilla ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, eikä myöskään riko sopimusta, mikäli jokin ylivoimainen este, kuten luonnon olosuhteet, tulipalo, tulva, konevaurio, maanjäristys, lakko, sota, hallituksen toimet, terrorismin uhkat tai teot, mellakat, kansallinen hätätilanne, vallankumous, epidemia tai pandemia, liikennehäiriö tai rajoitukset tai viivästykset, jotka vaikuttavat kuljetusyrityksiin, estää tavaran toimittamisen.
Jos sopimuksen täyttäminen edellyttäisi Ihanillalta kohtuuttomia uhrauksia Asiakkaalle koituvaan etuun nähden, Ihanilla ei ole velvollinen täyttämään sopimusta.
MUUTOKSET EHTOIHIN
Varaamme oikeuden muuttaa näitä Ehtoja milloin tahansa ilman erillistä ilmoitusta.
SOVELLETTAVA LAKI
Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia lukuun ottamatta sen lainvalintaa koskevia säännöksiä.
RIITOJEN RATKAISU
Erimielisyystilanteissa Ihanilla ja Asiakas pyrkivät ensisijaisesti neuvottelemaan asian sovinnollisesta ratkaisusta.
Näistä Ehdoista ja sopimussuhteesta syntyneet riidat ratkaistaan Pirkanmaan käräjäoikeudessa. Tällä ehdolla ei tarkoiteta rajoittaa kuluttajan oikeutta nostaa kanne ja olla vastaajana oman asuinpaikkansa alioikeudessa.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi kuitenkin saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
YHTEYSTIEDOT
Mikäli sinulla on kysyttävää näistä Ehdoista, voit ottaa meihin yhteyttä.
Ihanilla Oy
e-mail: milja@ihanilla.com
Cookie name | Active |
---|
Täytä lomake ja olemme pian yhteydessä!